Terugbetaal- en retourneringsbeleid

Ons retour- en terugbetalingsbeleid geldt voor 30 dagen. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds uw aankoop, kunnen we u geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor een retour, moet uw artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin u het heeft ontvangen. De inhoud moet nog in de originele verpakking zitten.

Verschillende soorten goederen zijn uitgesloten van retournering. Bederfelijke goederen zoals voedsel, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. We accepteren ook geen producten die intieme of hygiënische goederen, gevaarlijke materialen of ontvlambare vloeistoffen of gassen zijn.

Aanvullende niet-retourneerbare artikelen:

  • Cadeaubonnen
  • Downloadbare softwareproducten
  • Sommige gezondheids- en persoonlijke verzorgingsartikelen

Om uw retour te voltooien, hebben we een ontvangstbewijs of bewijs van aankoop nodig.

Stuur uw aankoop niet terug naar de fabrikant.

Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke terugbetalingen worden verleend:

  • Boek met duidelijke gebruikssporen
  • CD, DVD, VHS-band, software, videogame, cassettebandje of vinylplaat die is geopend
  • Elk item dat niet in originele staat verkeert, beschadigd is of onderdelen mist die niet door onze fout zijn veroorzaakt
  • Elk item dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd

Terugbetalingen

Zodra uw retour is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te informeren dat we uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook informeren over de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.

Als u wordt goedgekeurd, wordt uw terugbetaling verwerkt en wordt binnen een bepaald aantal dagen automatisch een tegoed toegepast op uw creditcard of oorspronkelijke betaalmethode.

Late of ontbrekende terugbetalingen

Als u nog geen terugbetaling heeft ontvangen, controleer dan eerst nogmaals uw bankrekening.

Neem vervolgens contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat uw terugbetaling officieel is geboekt.

Neem daarna contact op met uw bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt.

Als u dit allemaal heeft gedaan en u heeft nog steeds uw terugbetaling niet ontvangen, neem dan contact met ons op via {emailadres}.

Uitverkoopartikelen

Alleen artikelen met normale prijzen kunnen worden terugbetaald. Uitverkoopartikelen kunnen niet worden terugbetaald.

Omruiling

We vervangen alleen artikelen als ze defect of beschadigd zijn. Als u het moet ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op {emailadres} en stuur uw artikel naar: {fysiek adres}.

Cadeaus

Als het artikel bij aankoop als cadeau is gemarkeerd en rechtstreeks naar u is verzonden, ontvangt u een cadeaubon voor de waarde van uw retour. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, wordt een cadeaubon naar u gemaild.

Als het artikel niet als cadeau was gemarkeerd bij aankoop, of als de cadeaugever de bestelling naar zichzelf heeft laten verzenden om later aan u te geven, sturen we een terugbetaling naar de cadeaugever en zullen zij te weten komen van uw retour.

Retourzendingen verzenden

Om uw product te retourneren, moet u uw product opsturen naar: Vroegeling 2, 7443MC Nijverdal.

U bent verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending van uw terugbetaling afgetrokken.

Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die het duurt voordat uw geruilde product u bereikt variëren.

Als u duurdere artikelen retourneert, kunt u overwegen een traceerbare verzendservice te gebruiken of verzendverzekering aan te schaffen. We kunnen niet garanderen dat we uw geretourneerde artikel zullen ontvangen.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op via info@spelfanaten.nl voor vragen over terugbetalingen en retouren.